Alpy 2011 - Speck'n'beer Tour: Day Zero

Alpy jsou fenoménem. O tom není sporu. Motorkářská Mekka, nekonečný adrenalin...najdi rovinu a dostaneš metál. I při opakovaných návštěvách se najde vždy něco nového, dosud neobjeveného. To byly motivy, proč se opět do Alp vydat. Měl jsem už dvojnásobnou zkušenost, měla to být třetí výprava. Proto jsem kývnul, že povedu partu. Od počátku plánování jsem se ale potýkal s některými limity: 1) Čas 2) Prachy 3) Počasí. Vymysli něco, co se vejde do 4 dnů, nebude to stát víc než 8 000,- Kč na osobu, bude to super. A počasí? Za to dobré nám nezbylo nic jiného, než se pomodlit. Parta roztroušená po celých Čechách má jen málo možností skloubit časové možnosti okamžitě tady a ted. Naopak, je třeba dlouhodobě plánovat. Tak bylo určeno, pojedeme 23.-27.6. 2011, drobet prodloužený víkend.

A kdo se chystal: Jawák (navzdory přezdívce Yamaha XJ600N), František (BMW R 1150 GS), Sip (Yamaha XJ 600 S), Čára (Honda XL 1000V Varadero), Hráďa (Suzuki 650V-STROM) a moje maličkost...Viking (Aprilia ETV 1000 Caponord). Doprovod nám z Hradce do Kaplice dělal Staňo na BMW R 1200 GS.

Plánovaná trasa by se dala nazvat klasikou Hradec Králové - Kaplice - Linz - Salzburg - Grossglockner - Lienz - Dolomity - Kaltern - Stelvio - Brenner - Innsbruck - Mnichov -  Plzeň. A pak každý domů. Kalkulace  2 - 2,5 tis. km.

Jak probíhaly přípravy? Někdo na poslední chvíli dokupoval nosiče a kufry, někdo dělal komplet servis. Ale kdo zejména překvapil, to byl Jawák. Jeho přezdívka vzešla z dob, kdy aktivně dráždil Jawu 350/638. Je znám tím, že si skálopevně stojí za svépomocnou tvorbou palivové směsi. Jeho směs s interním názvem “Podzimní neratovická mlha” je nechvalně známá po celém našem klubu. Jeho strojovna byla typickým příkladem přístupu k motorce DoDo. A jak překvapil? Hláškou: “Dal jsem do servisu xj 3500,- Kč.”  To přeci stálo za ocenění! A tak jsme Jawák vzali s sebou.

Sraz byl o den dříve, ve čtvrtek 22.6. k odpolednímu po šichtě v Hradci Králové, kde se sešla pětice z nás. Cestou ve Ždírci nad Doubravou se z nás stala šestice a jelo se směrem do Kaplice, kde jsme měli spaní. Řekli jsme si, že nejvíce času v cestě do Alp zabírá trasa po Čechách, tak že si trochu nadeběhneme. A v Kaplici jsme se měli setkat kolem 19,00 s Jawákem, který jel z úplně jiného směru.

 

 


Cesta probíhala naprosto v klidu, dokonce i počasí přálo. Západ Čech byl ale pod deštivým závojem a nervózně jsme očekávali nevyhnutelnou sprchu. Za Pelhřimovem to padlo. Do Kaplice jsme přijeli úplně durch a byli jsme rádi za teplou a pohostinnou faru. Když ale v 19,00 nebyl Jawák na fleku, nechtělo se nám čekat a šlo se do hospody s pohlednou obsluhou na excelentní guláš.

Bylo už po 22,00 hodině, když zoufale volal, kde nás má hledat. A pak to přišlo: “No, mě to vaří baterku a nemůžu startovat.” “A jak to chceš dělat v Alpách?” “Mám s sebou destilku, budu dolejvat.” K tomu bagáž elektrikáře přikurtovaná na motorce hliníkovým kabelem, přední světlomet z Jawy, co moc nesvítil, a my si řekli, jo, Jawák nezklamal. To jsme ale ještě netušili, co bude dále.