Jak jsem dělala řidičák aneb jak se rodí motorkář…..Veverčin deníček

Vážení, začala jsem si dělat řidičák na motorku. Vzhledem k tomu, že jde o mimořádné zážitky, rozhodla jsem se o ně s Vámi podělit. Pokud by někdo tady začal anketu, zda řidičák udělám, nejsem si zcela jistá, na jakou odpověď bych si vsadila.
Takže seriál začíná….  

Den 1

Tak dneska jsem poprvé řídila motorku. Pravda, s učitelem za zády jsem kroužila jen dokola na nějakém cvičišti, ale bylo to super. Teda, víc než na dvojku mě jet nenechal. Uvedla jsem v úžas 2 prodavače, kteří mají u téhle plochy schovaný malý obchůdek – s časopisy o pěstování marihuany, semínka, a  tak…. Docela zírali, jen si nejsem úplně jistá, jestli to bylo mou free jízdou nebo ochutnávkou sortimentu jejich free prodejny.
ALE SUPER, Super

Den 2 – druhá jízda

Dneska jsme vyrazili za hranice cvičiště a zřejmě i všedních dnů. Zdálo se mi to brzy. Milý bože odpusť mi, že jsem vyděsila několik lidí, málem přejela takovou milou rodinku, téměř narazila asi do 2 aut  a psychicky zničila instruktora. Myslím, že už se mnou nebude chtít jezdit. Ale brzděte, když nedosáhnu skoro na zem.  Asi končím. Instruktor po jízdě odešel bez komentáře, mlčky… a sdělil mi, že odjíždí na dovolenou…………...
14 dní pauza. Už mi nezavolá.  Fakt jsem ho asi vyděsila.  No co, tak neumím brzdit, no.  Ale to, co v autě dělám automaticky, mi rukama nejde.  V autě si už jízdu užívám, je to pohoda, ale na motorce je to nervák.

Den 3 - třetí jízda

Konečně zavolal. Uf. Tak jdeme na to.  Tentokrát jsme jezdili po městě. 
Vylidněném, protože v sobotu po obědě nikdo nepoleze ven, že? 
Po pravdě, myslím, že jsem udělala krůček vpřed, ale pořád občas zmatkuju, 
a když se soustředím na řazení, blikání a kde se co mačká, 
nestíhám sledovat značky a provoz okolo. No prostě jsem v padesáti za vola. 
Hodnocení instruktora, když mně na konci střídal takovej hezkej mladík , 
řeklo vše. Na pochvalu mladíkova otce, jakou mám pěknou helmu, 
instruktor znalecky odvětil: „no, to je ale asi tak všechno…..!!!“ 

Nemam ho ráda.

A víte, kdo za to všechno může? 
Vašek!!!!!  Protože, kdyby mi koupil kabrioleta, 
nemusela bych se tady crcat s ňákou motorkou. 

 Den 4

Dnes se jedeme  s Vaškem podívat na motorku. Vybrali jsme  Virago 535, 
je lehká oproti 750-ce a budu si moct sama jezdit, 
aby mi vlezlo řízení do rukou.  
Má zlatavou barvu a hodí se mi k helmě. Narodila se v 2001 a má docela málo najeto.

Den 5

Dneska jsme projeli několikrát město, ale pořád ještě nestačím při jízdě vnímat okolní svět. Jednak do mě instruktor zezadu neustále hučí: nervi tam tu rychlost tak, vypni směrovku, jeď víc
doleva, co zase zmatkuješ atd…A jednak pořád ještě nemám spoustu věcí zažitých.

Vyjádřila to dobře Nikola. To je holka, co chodí s naším Štěpánem: “já jsem tě dneska viděla jezdit ve městě. Chtěla jsem ti zamávat, ale když jsem viděla, jak se tváříš, bála jsem se…….“

 No, tak to vidíte.    

Ale jela jsem líp než minule. To si teda myslím já.

Den 6

Tak pozor – dneska jsem prý jela o 100% lépe. Možná….možná…..bych už prý dostala i ten řidičák. Říkal instruktor, ne já. Problém teď je, že inspektor má pře 130 kilo, tak se třeba ani spolu nevejdem na motorku!!!!!!!!!!!!!!!!  No, když to říkal, dělal si trochu srandu, tak snad to bude dobrý. Ach jo.

Den 7

Motorka je doma ! Je to Viráška 535, zaplatili jsme a přijeli  na ní domů. Při cestě domů si Veverka na opuštěné vyasfaltované polní cestě nacvičovala jízdu, rozjezdy, zastaveni, řazení a vše ostatní.
V klidu, sama, bez  instruktora. Hned vyjela a protože se dlouho nevracela dal jsem si
v blízké hospodě, Birela a smažené bramboráčky. Stále se nevracela. Byl jsem už nesvůj, páč se 
stmívalo a já měl na helmě v autě tmavé protisluneční plégo. Konečně se vrací, světlomet ozařuje
asfaltku, ale co to, Martina se obrací a že prý ještě 2x . Dorazili jsme domů asik po sedmý večer.
Úsměv od ucha k uchu. V otevřený jetce.

Viráška ještě u Jardy ( původního majitele )

Poslední tažení před zkouškou aneb Jak se venčí Veverka
Instruktor je opět na dovolené. 
Tak až se pánové příště narodíte, zařiďte  si autoškolu!!!!! 
Ale já nezahálím. Probíhá tzv. venčení. 
Vašek na Viragu vyjede nad město a já za ním autem. 
Nahoře na silničkách si mašinky vyměníme. 
Vašek podřimuje  cca hoďku v autíčku a já drandím dolevadopravaokolokolem a ještě jednou.  
Pak se poslušně vrátíme domů. 
Nejlepší škola – všechno si ošahám pomaličku sama a nikdo mě nebuzeruje. 
Myslím, že přece jen začnu shánět tu plyšovou veverku……………  

Teda fakt moje venčení zabralo!!! Jízda dobrá a pozor: ve středu 19.10. jdu na to……
Koukejte na tom máknout všichni, ať mám  nahoře palce nahoru.
Hlavně kvůlivá počasí – jestli nebude hezky, další termín zkoušek je až na jaře!!!!!                     Veverka

na tréninku

 Den poslední - zkouška

Tak vážení, myslím, že byste neměli být ošizeni o triumfální závěr této story.
Ve čtyři ráno ve středu pršelo….. v pět pršelo…… v šest pršelo………
já to zkrátím – pršelo až do 9.00, kdy měly začít jízdy. 

To už jsme měli za sebou úspěšně  testy a modlili se kvůli zdárnému konci a počasí. Tři zoufalí adepti na motorkáře. Já teda ještě, abychom se vešli na tu motorku. Komisař byl vážně kus a já taky nejsem  zrovna drobeček.

Tak v 9 to vypadalo slibně. Počasí dobrý. 
Jednu jízdu si v pohodě odjel adept na náklaďák. Pak jsme zjistili, 
že naše cvičná motorka, která celou přípravu neměla chybu, má zrovna dneska v pr….. baterku.  

I zavolali jsme firmu. Motorku se podařilo nahodit  a automechanik ji předal se slovy: „tak ale teď vám nesmí chcípnout!!!!!.    Já mizím… hahaha.“.

Trochu jsme pobledli, ale tvářili jsme se, že nám se tohle fakt nestává.
Nasedl první adept. Já jsem plánovala, že pojedu poslední, 
tak jsem se maskovala jako oblíkač a svlíkač  všech do tý děsný oranžový vesty s nápisem L. 

První zoufalec odjel. Až na první křižovatku v dohledu, kde mu to na stopce kleklo. Ale nevzdali to. 
Sám instruktor tlačil, adept tlačil, tlačila babička, dědeček, myška. 
Tlačili, tlačili …až motorku roztlačili a zmizeli. Vrátili se v pohodě. 

Nasedl druhý adept.  A co se vám nestalo?  Dojel na první křižovatku v dohledu, 
kde mu to na stopce kleklo. 
V té chvíli náš instruktor nasedl do cvičného náklaďáku a zanechav na místě bezmocného asistenta, odejel se slovy: „ Tak to tu nějak zvládněte, já už musím..“  

Zbabělec jeden. Mezitím v dálce roztlačovali dva oranžoví  mužíci motorku. Všimla jsem si, že podruhé, neb byli o kousek dál. Nakonec objeli dva bloky a vrátili se. OK. 

Nasedla jsem já. Vyšvihla jsem nožku – chodím na taichi - a kopla komisaře přímo pod koleno. 
Mistr trenér by na mně byl pyšný, ale komisař úpěl. 
Pak si za mě sednul a pozor: vešli jsme se!!!!! 

Už to bylo zase  v pohodě, vtipkoval něco o ženských na motorce, 
jak se za nima dobře měkce sedí – hahaha -  a pravil: „ Ale teď už to nesmí vážně chcípnout !“. 

Samozřejmě jsem v rozčilení začátečníka nevzala v úvahu, že motor běží a zmáčkla startér.. 
Co se stalo? No, chcíplo to. 
Takže my jsme roztlačovali už z místa. 
VY SE TEĎ STRAŠNĚ SMĚJETE, ALE VÍTE, JAK MI BYLO?     

Tak dál……Na první křižovatce na stopce se stalo co? 
Chcíplo to podruhé a pak znova asi 50m dál. 
A pak komisař řekl, že není vůl, že se na to může vys….. 
Objeli jsme zimní stadion, kde není provoz a nehrozí zastavení a skončili. Uf.

Jo, ale to nebylo všechno. Alespoň se rozhodl trápit mně technickou. 
Nedbal mých námitek,  že mám od Vaška zakázáno na cokoliv na motorce sahat 
a vytáhl ze mě pár perel ohledně technických záležitostí. 

Nechápu, proč mu vadilo, že všemu říkám : „čudlík“.  
Musela jsem vydolovat z paměti názvy jako ventilek, uzávěr a tak….. 
No nakonec pravil,  že asi stejně na tom budu jen jezdit a smiloval se.

Tak vážení – do 14 dnů si jdu pro řidičák!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Poučení na závěr:

Číňani mají takovou průpovídku – nedej bože,
aby se splnily všechny mé modlitby. 
Vyjadřuje fakt, že my se můžeme usilovně modlit za splnění nějakého přání, 
ale cestu, jak k tomu dojít už nevyjádříme nebo vůbec nedomyslíme. 
A tak jsme někdy překvapeni a někdy i zděšeni, 
jakým způsobem došlo k plnění právě toho našeho nevinného  přání, 
co všechno ten proces plnění způsobil za vedlejší nervy a problémy.   

Takže, když jsem si přála mít rychle jízdu za sebou bez toho, 
že bych udělala dopravní chybu, nahoře mi to splnili na 100%.  

Nedali mi příležitost to zkazit. 
Zbývá jen pokorně poděkovat a sklonit se před moudrostí boží.
Ale teď bez filozofie: děkuju vám všem, kteří jste mně drželi palce, moc si toho vážím.

Vaše Veverka motorkářka.  

DODATEK 1:   

Zamyšlení nad mužskou stránkou věci  a ještě jednou nad plněním přání: 
Vašek pravil, že už má pro mě dárek k Vánocům. 
Je to na motorku, samozřejmě.  
Došlo mi, že skončila éra voňavek, botiček, hadříků a jiných milých serepetiček.  Možná jsem se na ten řidičák měla vykašlat. ACH JO.

Když jsem tenhle povzdech předvedla před mužskou částí mých spolupracovníků, 
reakce byla: „No, to je super! Pánové, na motorku je potřeba spoustu věcí…“ 

Vůbec NEPOCHOPILI pointu. 

Kdyby vám náhodou nebylo jasné, co jsem tady teď chtěla říct, pusťte to z hlavy. 
To jsou jen takové ženské nářky…… 
Takže se mi splnilo být motorkářem. Ještě jednou díky.
Teď už ale opravdu končím.

Veverka

 

Komentáře

Gratulace

Jsem rád že si překonala nástrahy instruktora, techniky a počasí. Jezdit v těch podzimních měsících nejni žádnej med, a ještě za sebou mít spolujezdce je mazec. Tak spoustu šťastných kilometrů, suchou a klidnou stopu.  A v neposlední řadě dík za poutavé čtení.

Gratulacion

Veverko, strašně moc Ti gratuluju,je to velká fantasy,jak jsi to dokázala a popsala, no prostě úžasné . Teď mi nezbejvá,než popřát pevný nervy a oči dokořán,ale zároveň božský pocit z té jízdy,kterou právě jedeš. Ať Ti Vašek moc neujíždí a pomáhá Ti dobíjet baterku . Měj se fajn a pozdravy i Banditovi

P.S. Banďoure,měl bys Veverku vytáhnout na okruh,aby si vyzkoušela pořádnej adrenalin,navíc jí to nezdechne,páč bude držet plnej plyn a nebude jej chtít zavřít

S Veverkou ještě letos ?

jj díkes. Řidičák bude do 20dní, možná dříve. Tak ještě

čekáme se zazimováním, že bychom si párkrát vyjeli na čaj nebo jentak.

Na okruh asi Veverku nenalákám, přeci je to "jen jízda dokola"
a po dvou průjezdech pod tribunama by nejspíš sjela do depa.
Na náklony bych ji nenalákal.
Ještě by tam vokukovala rychlejší vokapotovaný stroje

 

vaškovi

no  ani ses mě nezeptal. Počkej až přijdeš domů.

Koupím Ti voňavku...

...:

Pochopil jsem to dobře? :-DDD 

No konečně nějaká známka empatie. Jsi prostě nejlepší.

 

Mirec

Jo jo,je to tak,já bych na sebe nebo do baráku potřeboval taky spoustu věcí,ale radši si něco koupím na moťku.Chodit budu málem s holým zadkem,ale hafan bude nastrojenej ...

.........sem to věděl od začátku !!

že to máš  f kabeli - no a dál je to tak , že dárečky už nebudou  

broušený vázičky,křišťálek,diorek-voňavečky no ale samy super potřebny nejdražší prasečinky na motorečku (je pak to ta nefalšovaná radost) to tak vidim očmama dědka od macochy

ale taky přeji moc dobry a bezpečny kilásky ! a moc kilásků!

a radost z jízdy, tu já mám už 45 roků  zdar zdar zdar 

dárečky

Gratuluju!!!!!! tak už nebreč já co jsem si koupil motorku ,tak jsem přestal dostávat hřebeny a laky na vlasy.Zato musím každičkou korunku pečlivě skovávat,aby bylo na GuStva.Teď je moja chlouba von.Ženský ze všeho nejvíc SLUŠÍ MOTORKA A eště více když je to čopr.

nápad bláznivý

To jo, řekla bych, že je to silně infekční......a vyvolávající závislost...Tak zítra jdu na to.

Bláznivý nápad

Virážka je moc hezká. Přeju Veveřice, aby počasí vyšlo, ostatní se zdá být jistotou :-) To si člověk ani neumí představit, co všechno způsobil jeden můj bláznivý prázdninový nápad z roku 2004... že si jako udělám řidičák na motorku... kterou pak prodám Vaškovi (toho času taky bez řidičáku) a ten na motorku nakonec pustí i Veverku :-) Myslím, že to byl prima nápad.

Symbiosa

 Veveřice, vyprošuju Ti u Nejvyššího milosrdnýho inspektora a jistotu v rukou. Páč kombinace Veverky s Virážkou je prostě dokonalá! :-)

To je nervák!

 Kam se hrabou TV seriály. Tuten je hrozně napínavej a zdá se, že má štastnej konec. Jako v pohádce! Gratuluju hlavním hrdinům :-DDD

čtu

tady ta tvoje deníčková chronologie je výborný čtivo pro důchodce,dík,pokaždy jednodechově 

vydržať !

 veverko,držím všecky palečky,až do konečného vítězství.

máš na to!!

čopr

Když jsi vzpomenu na čom sem začínal já - byl to malej čopřík Hyosung Aqvila 250. Veverko dobrá volba,ano běž do Virážky,za dobrou cenu spousta nádherných zážitků.Když nebudeš jezdit 500km v kuse jako já,tak není NIC lepšího,kromě teda mojiho momentálního dlouholetýho úletu a to skutříka,kterej předčí všechny volby v praktičnosti ochraně a zážitků z jakékoliv jízdy kamkoliv.  

Nenech se zlomit

 Veveřice, to je fajn, že se nenecháš zlomit. Při vší úctě k prezidentovi se s tím, co píše o volbě motorky, dá polemizovat.

  1. Faktor krásy: zvláště u dam, jako jsi ty, je na prvním místě. Virago je prostě nádhera. A doplňky? O tom žádná...
  2. Faktor výkonu: lepší začít se slabším a trochu se otrkat. Motor o 600 ccm je už střední třída, nabízí pro začínajícího přebytek výkonu. Prezident zmiňuje i motory 400 - 500, ale na to navazuje bod 4.
  3. Faktor váhy: Motka 600 je už pro dámy kus železa - nemají šanci motku zvednout. Virago je sice těžší, než zmiňované 400-500 naháče, ale stále to nejsou váhy šestistovek. Kupříkladu bandit 600 je o 20 kg těžší!!! 
  4. Faktor pohodlí: nemohu si pomoci, ale na naháčích 400-600 je pilot mnohdy více nakloněn, více skrčen, více sevřen. Virago nabízí více uvolnění.
  5. Faktor ovladatelnosti: Odlehčené kolo čopra skutečně může dělat paseku v zatáčkách, na vlhku a při panickém brždění. Ale jde hlavně o úhel řízení - čím větší, tím horší. Virago má 31°, čopry mají obvykle 37°, cestovní endura 28°. Byl bych v klidu -Virago má blíž k "nečopru". 
  6. Faktor image: tak tady není vůbec očem debatovat. Jestli může Viragu něco konkurovat (kromě cenově jiné planetární soustavy), pak jsou to jedině repliky naháčů. Sorry Bandito ;-)
  7. Faktor spolehlivosti a údržby: Yamaha? A Virago s kardanem? Cha, Veverko, budeš jenom leštit chrom a dolejvat benzin. Občas necháš vyměnit gumy a olej. Důležitý je, že se sama v podstatě neumažeš a nebudeš se muset moc starat. Odpadne napínání řetězu, jeho mazání a čištění. To je tak neskutečná úleva!!!

Palce pro Veverku jedině nahoru

Veverko,držím palce. Ze zkušeností vím, že navyknout si na motorku z auta je velmi nepříjemné, ale zvykneš si. Všechny pohyby na motce si musíš zažít a to několik vteřin, minut, hodin, dní (dál raději nepokračovat ) může trvat a pak budou automatické a dál už budeš nadávat ostatním řidičům, jak to de.... jezdí . Učitel je na totok zvyklej a autoškola si nechá za tytok věci dobře zaplatit, takže hlavu vzhůru a jen v každé volné chvíli procvičuj ruce na spojčení a brzdu (své Martině jsem to radil s nohama, třeba v práci pod stolem, kde mohla šlapat imaginární pedály ), ty můžeš třeba na Vaškovi večer ..... a ještě jedna rada do začátku. Čopříka si hned nekupuj, jsou hůře ovladatelné a těžší, než nějaký naháček třeba GS500 (135kg), či malý Bandit GSF400 (155kg) a výkony jsou mírně větší, čopříci začínají někde na 200kg. Shodou okolností jsem se o tom teď bavil s jedním zákazníkem (má operované srdce a nohy a 20 let neseděl na motce, takže zprvu chtěl něco menšího a nízkého, ale pak přišel na to, co jsem mu říkal a mění za silničku-naháče) u nás a právě po třech letech na 5tistovkách čoprech K EN500 a Y Virago535 přesedá na GS 500. Takže zlom vaz a vydrž, Vašek Ti rád poradí, a Ty se uč, uč, uč, ať se můžeš na jaře zůčasnit našeho srázku BuF

P.S. Nevím Bandito, jestli se nemáš bát o svého banďoura a nedívat se po dvanáctce , to by byl taky důvod, jak jít výš   Mějte se.

Virážka

BuFe, Ty máš prostě muckou logiku, já si kupuju čopra, protože k němu můžu nosit bundu s třásněma. A taky helmy jsou mnohem elegantnější , koukni na tu moji

 

http://www.louis.de/_408be4badf21e2fc715d5a93644153ad5c/index.php?topic=...

Nezapomeň, že správná ženská se narve klidně do lodiček o číslo menší jen proto, že v nich vypadá šuper. A tu bolest bych Ti nepřála.

 

Nikdy nemíním polemizovat

Ahoj Veverko a ostatní,

nechci polemizovat,natož někoho někam tlačit,jen jsem chtěl v podstatě jemně nastínit své zkušenosti a zkušenosti starých harcovníků se všemi typy motorek a s nějakými pády - to k přilbě - otevřené, ta vůbec nechrání bradu a nos,takže raději bych toto schoval za nějakou pěkně nabarvenou celoústní přilbičku http://www.bonmoto.cz/kitty/ (je to jen příklad,jsou i výklopky zrovna dnes se mi naboural kamarád na čopříku - klasika auto nedalo přednost - přiznal,že zavřená přilba ho ochránila a kdyby měl silnici,vyhnul by se). Apropo by fakt bylo super doprovázet našeho Banditu na malým banďourovi ozdobeným Veverkou (i plyšovou) . Tak kruž a kruž,ať se Ti splní sen a ty budeš jezdit na své motce a bude jedno,jaké,takové,jaká se líbí tobě s faktory,nebo bez. Moc se těším,až Tě budeme moci přivítat na srázku . Mějte se fajnově BuF

Kaskadér kaskadér

 Mám radu ,když umíš v plechovce ,chce to vzít za to kulaté a prudce zabrat.Auto se postaví na dvě a pak už je to jako na motorce.Akorát Vašíka neber sebou,nemusel b yto přežít ve zdraví.Vydrž Prtka vydrž.

Vydrž!!!

Ahoj Veverko, super zpráva! Držím Ti palce a věř, že se všechno poddá. Jestli umíš řídit auto, dáš i motorku. A pak, čeká tady na jednu prima motorkářku jedna prima Yamaha Virago ;-)

Viking