Motoúlet 2012 - upraveno!

user warning: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near 'offset, tz.offset_dst AS offset_dst, tz.dst_region, tz.is_dst, e.event_start ...' at line 1 query: SELECT e.event_start, e.event_end, e.timezone, e.has_time, e.has_end_date, tz.offset AS offset, tz.offset_dst AS offset_dst, tz.dst_region, tz.is_dst, e.event_start - INTERVAL IF(tz.is_dst, tz.offset_dst, tz.offset) HOUR_SECOND AS event_start_utc, e.event_end - INTERVAL IF(tz.is_dst, tz.offset_dst, tz.offset) HOUR_SECOND AS event_end_utc, e.event_start - INTERVAL IF(tz.is_dst, tz.offset_dst, tz.offset) HOUR_SECOND + INTERVAL 0 SECOND AS event_start_user, e.event_end - INTERVAL IF(tz.is_dst, tz.offset_dst, tz.offset) HOUR_SECOND + INTERVAL 0 SECOND AS event_end_user, e.event_start - INTERVAL IF(tz.is_dst, tz.offset_dst, tz.offset) HOUR_SECOND + INTERVAL 7200 SECOND AS event_start_site, e.event_end - INTERVAL IF(tz.is_dst, tz.offset_dst, tz.offset) HOUR_SECOND + INTERVAL 7200 SECOND AS event_end_site, tz.name as timezone_name FROM event e INNER JOIN event_timezones tz ON tz.timezone = e.timezone WHERE nid = 155 in /home/eusers/motoklub/drupal6/modules/event/event_database.mysqli.inc on line 13.
00/00/
Array

Za nejvyššími průsmyky Alp. Čtěte dál!

Podívejte se na podrobnou mapu.

Podle posledních kuloárních debat se zdá, že nejvíce vášní je kolem výjezdu do Alp. Alpy potvrzují svou jedinečnost. Ať tam jedete dvakrát, třikrát za sebou, nemáte šanci projet všechno a láká vás to zpět. Připravil jsem tedy cestu po těch největších špecích Alp.

Nejenomže se dají tři nejvyšší průsmyky Alp, ale cestou Oetztal Glacier Road až do 2840 mnm, a to ještě první den cesty! V mapě jižně od dálnice za Innsbruckem směrem na Landeck již v serpentýnách na Merano. A je to cesta, která je slepá. Takže nahoře na hoře jen malá otočka na podpatku. Proto to není nejvyšší průsmyk. Ale nejvyšší místo dosažitelné po asfaltce to je.

Druhý den passo Rombo (2509 mnm) a zejména Stelvio. Říká se, že je to nejkrásnější průsmyk Alp. Kdo tam byl, ví, že na tom něco bude. Ale ten den zvládneme ještě několik menších cestou (Eira, Foscagno, Livigno) spolu s Passem Bernina před Svatým Mořicem.

Pak se budeme motat na pomezí Švýcarska a Francie, aby nás přivítal druhý nejvyšší průsmyk Alp, a to Col de Iseran. Je otázkou, co budeme všechnoi stíhat - dle počasí, nálady, peněz. K vidění je toho tento den spousty. Ani to nemá cenu vypisovat, stačí se juknout do mapy.

Nakrátko se vrátíme do Itálie, abychom se vyhnuli nudnému tunelu T4 (na mapě jím "projíždíme") a jukneme na jezero Mont Cenis. A pak zpět do Francie do známého parku Mercantour, kde je nejvyšší průsmyk Alp - Bonette - vysoký nad 2 800 mnm s možností krátké vycházky  na vrchol Cime de la Bonette až do výšky 2840 mnm. Ale ta cesta tam i dolů snad nezná rovinu. Snad až ve města Saint Etienne, odkud to už posypeme údolím až na francouzskou riviéru do Nice. Tam jukneme na Mys Ferrat. A podél pobřeží až do Janova, abychom podél jednoho z největších alpských jezer Lago di Garda navštívili pověstné topící se Benátky, nikoliv nad Jizerou.

Kulturní zajížďka nás má opět připravit na divokou krajinu, tentokrát Triglavský park ve Slovinsku. Záhy překročíme hranici s Rakouskem, abychom nevynechali - nu co jiného než Grossglockner.

Cestou domů navštívíme Berchtesgaden. Ano, bývalo tam Hitlerovo sídlo, ale zajímavější je Královské jezero (Konig See) s pobřežní kaplí a lodní projížďkou. Na sídlo A.H. se můžeme podívat také.

A pak? Cesta domů :-)

Výchozí bod Volduchy, cílový České Budějovice. Odtud potud je to 3200 km. Tak si připočtěte vzdálenost do těctho bodů a máte to celkem. Není to o tolik více, než loňský úlet. Vždyť vloni to dalo 2500 "sakum prdum". Tedy letos "jenom" o 1000 km víc ;-) Předpokládaná cena (benzin, poplatky, ubytování, základní strava, ale bez cetek) v rozmezí 10-12 000 Kč/motorku.

Začnu řešit přesnou kilometráž a dle toho předpokládaný místa na nocleh. Výhodou cesty je, že se dá v případě potřeby (blbý počasí, nedostatek peněz, atp.) značně zkrátit, aniž bychom utrpěli velevýznamou újmu. Museli bychom si sice odpustit Cime de la Bonette a francouzskou riviéru, ale v případě takové nouze je 500 km v kapse dobrých. Nechci přivolávat, ale je dobré mít i "plán B".

 

Komentáře

Vzpomínka

Trasa letošního motoúletu je pro mě a Janu hodně zásadní,neboť vyvolává 23letou vzpomínku na září 1989 kdy jsme s mámou ještě Doležalovou zdrhali za kopečky ze Škodou 100 neurčité barvy. Po opravě jsem to musel načančat a ujednotit.Našel jsem nějakou stříbřenku a hnědou tak jsem to smíchal a vysavačem to hodil do laku. Naprosto geniální, akorát se tenkrát nedalo udělat maskování. Po nepředstavitelném ponižování a blafování a prosení o výjezdní doložku, jsem si musel založit devizové konto.Uložit vyvexlované marky a hned je zase vybrat, samozřejmě za poplatek, abych nečerpal státní devizi. Museli jsme přez Rozvadov a tranzitem pře NSR a za 48hodin  do Štrasburgu a tímto do Francie.Totální kravina, žádnej to tam nekontroloval. Tenkrát byla hranice na dvou pruzích akorát cedule .Velkom tu Francie. Byl to šok po těch buzeracích a prohlídkách v Rozvadově.Nepochopitelné. Nad ránem jsem jenom tak přes výlohu koukal na prodejnu kol.Další šok.Šimano úplně všechno a ještě vystavené?! Ze Štrazburgu trasa přes Lion do Pirpingenu,kde jsme si užívali chrupec na pláži a popíjeli nejlevnější víno.Jedna flaša stála majlat. Ráno východ slunce nad mořem.Ráj. Potom ještě Monte Karlo,kde mě nechtěli pustit v kraťasech abych zrujnoval kasino za posledních několik franků.Dobře jim tak, aspoň jsme si s Janou koupili poprvé a naposledy, každy jeden kopeček zmzliny. Ráno ještě nezapomenutelnej krásnej smrad na rybím trhu kde prodávali všechy ty úžasné dary moře,které jsem viděl jenom tak v nějakých západáckých buržazních zakázanejch časopisech. Týden jsme se flákali po snové a nezapomenutelné zemi,kde bylo úplně všechno nové.Baštili lančmíty, paštiky, sádlo a škvarky. Konec snu a přesun do Kolína teda Kolnu/n/m, kde nás měla čekat emigrační spojka.Nečekala  a až po revoluci jsem se dozvěděl proč, agent stb nemohl dodržet slovo a nezařídil naši emigraci. Asi to je dobře ,že jsme se vrátili i když pozdě než nám soudruzi povolili. Jinak bych vám psal francousky a jmenoval se George a nikdy nepoznal báječnej klub EVANGMOTO. Tož tak, moje vzpomínání doufám,že to bude pro někoho, kterej nezažil tu komouškou buzeraci,jenom takovej zlej sen o naší minulosti.

motoúlet

ano ano chci chci,moťka připravená,přezutá,jel bych už zítra ... na prachy se.. ,ty budou,my ne ...

Vítej v partě

 V partě úleťáků!

Tak zatím jede Sip, Viking, zdá se že Sharki a Hráďa, věřím, že to dá. Ostatní?

Půjčte motku, stačí na 10 dní!

 Udělejte, prosím, někdo dobrodiní, a půjčte Hráďovi do Alp strojovnu. Zabraňte depresi, deziluzi, podpořte truchlící duši! Hráďa určitě nezůstane nic dlužen. :-)

Přímluvce Viking

P.S. Kasičku na svou strojovnu už má založenou, je to jenom otázka času. 

chtěl bych...

Takový labůžo a já jsem bez mašiny... Vikoši, ty mi to děláš schválně :-D Já snad ještě začnu přemýšlet o tandemové nabídce... fijo... 

To tě má motivovat

 a ne frustrovat :-D Řešení se dá vždycky najít. A sitz je volnej.

Špek

Mám rád špeky,ale tohle je ten nejšpekovanejší. Přeju všem účastníkům a doufám i sobě, DOBROU CHUŤ!!!!!!!